close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דלתות אָסָם מזכוכית: הפתרון המרהיב והאלגנטי ביותר לכל חדר

מערכת שורשכח ניסן, תשפג19/04/2023

אחד מפתרונות הסגירה היותר מדליקים לפתחים בבית הוא מה שנקרא "דלת אָסָם". מה זה בדיוק?

תגיות:
צילום: freepik

אחד מפתרונות הסגירה היותר מדליקים לפתחים בבית הוא מה שנקרא "דלת אָסָם". למה אסם? – אתם שואלים, הרי אנחנו לא נמצאים בחוות סוסים, אלא בבית שבו מתגוררים בני אדם מן היישוב. והתשובה: אם אתם זוכרים את המערבונים, או הזדמנתם אי-פעם לחווה כלשהי, ודאי נתקלתם בדלתות ההזזה הגדולות, אלה שנעות על מסילה עליונה ובדרך כלל עשויות עץ מלא. ואכן, בניגוד לדלת ההזזה הרגילה, דלת האסם עשויה עץ מלא, והפרזול שלה – המסילה, התפסים של הדלת למסילה והידית – מעניקים לעיצוב טאץ' ייחודי ואמנותי.

דלת האסם הזו נועדה

צילום: freepik
לפתור בעיה של חללים שבהם אי אפשר או לא כדאי להתקין דלת ציר רגילה. למשל, כשהחדר קטן ודלת רגילה תתנגש במיטה או בארון, או כשלא רוצים שהדלת תתפוס שטח בחלל הבית, מטעמים אסתטיים או אחרים. בדרך זו דלת האסם מאפשרת יותר שטח אחסון מאחוריה. כיום, כשדלתות האסם זכו לעיצובים אלגנטיים ומרהיבים – הן הפכו לטרנד מתקדם בעיצוב החלל הפנימי של הבית.

איך פועלת דלת האסם?
דלת האסם נעה על מסילה עם גלגלים. התנועה חלקה ומאפשרת סגירה שקטה וקלה כשמעצור בקצה המסילה בולם את הדלת עם פתיחתה. במצב סגירה הדלת נצמדת למעצור שבקצה המסילה. הגלגלים עשויים חומר קשיח מצד אחד המבטיח עמידות לטווח ארוך, ויכולת החלקה שקטה על המסילה.

כדי למנוע נדנוד הדלת ניתן לקבוע חריץ תחתון נסתר. הדלת מקובעת למקומה בנעילת אבטחה שמבטיחה כי הדלת לא תצא מהמסילה. נעילת הדלת יכולה להיעשות באמצעות וו נעילה.

כל יתרונות דלת האסם
* חיסכון במקום: דלת האסם נעה על מסילה במקביל לקיר, במקום הדלת הרגילה הנעה על ציר ותופסת זווית של 90 מעלות או יותר בחדר.

* עיצוב: העיצובים המודרניים של דלת האסם מעניקים לדירה מראה מרענן, דווקא משום החספוס המסוגנן שלה. היות שדלת האסם עשויה מקורות עץ שתי-וערב – החיבור שלה לאלמנטים המפורזלים מהווה מכלול עיצובי ייחודי, המעניק לדירה מראה מתוחכם ושונה מאשר הפתחים המכוסים בדלת ציר רגילה. דלתות אסם העשויות עץ גושני מלא, או עץ ממוחזר שעבר עיבוד, יוצרות אווירה טבעית ושילוב של מודרנה ורטרו.

* אלמנטי הפרזול – הידיות, החיבורים למסילה והמסילה עצמה – מוסיפים נראות מיוחדת בגוונים שונים. הדלתות יכולות לבוא במראה העץ הטבעי, או בצביעה אפוקסית בכל גוון לפי בחירת הלקוח. היא יכולה לבוא, כמובן, גם עם מראָה עליה כדי להגדיל את החלל ובמקום מראת ארון/קיר. בחלקה הפנימי של הדלת יש ידיות שקועות.

* התקנה קלה ומהירה: העובדה שדלת האסם אינה תלויה על צירים אלא על מסילה עליונה פירושה שהיא לא נזקקת למשקופים. המשמעות היא הרכבה קלה ונקייה יותר ותפיסת פחות נפח על הקיר ופחות בלגן בבית.

* תלייה על כל קיר: אבן, עץ, גבס.

* התאמה לכל רוחב/גובה: בניגוד לדלת הרגילה, שבאה בסטנדרטים מוגבלים של גודל, דלת האסם נבנית על פי צורכי הלקוח. היא יכולה להגיע גם כדלת כפולה.

* איטום: האטימה של דלת האסם מפני רעשים ואור דומה לזו של דלת רגילה, היות שהמרווח בין דלת האסם לקיר קטן מאוד (סנטימטר עד סנטימטר וחצי).

* עמידות: מסילת דלת האסם עשויה מפלדה צבועה ולפיכך מבטיחה עוצמה וחוזק, עמידות במים וחלודה לשנים רבות. העץ שממנו עשויה הדלת עובר תהליכי עיבוד מתקדמים נגד חרקים, פיצוצים וסדקים, לצד שכבות צבע מגינות.

* בטיחות: תנועת הדלת על המסילה ואבטחת קיבוע נסתר גם ברצפה מבטיחים את בטיחות המשתמשים, ובהם ילדים. זאת בין היתר באמצעות מנגנון סגירה רכה המבטיח את בלימת הדלת באופן בטוח וחלק. כל דלתות האסם עוברות מבחנים מחמירים של פתיחה וסגירה כדי להבטיח את יציבותן ועמידותן לאורך זמן.

דלת אסם מזכוכית
לעיצובי העץ המרהיבים של דלתות האסם מצטרפת גם הדלת מזכוכית. זו מאפשרת שקיפות מלאה או חלקית - בגוון חלבי או במראה פסים - ואם באיטום מלא מפני נראות. חלונות המשלבים שקיפות ומשטח מט חלבי מהוות כיום פריט עיצוב אלגנטי מאוד, כשהן באות בחלוקה למשבצות מופרדות במתכת, או כדלת זכוכית מלאה.

השילוב שבין הזכוכית במגוון צורות עצום לבין המסילות בגוונים שונים - שחורות, ניקל או מוזהבות – יוצר מראה מקסים ואלגנטי לכל דירה ומשרד, ונראות חריגה ומקורית ביחס לדלתות רגילות. יתרונה של דלת אסם מזכוכית שהיא שומרת על המראה הפתוח של החלל, יוצרת מעברים סופר-אלגנטיים בין חדר לחדר, ויחד עם זאת מספקת פרטיות מלאה. הזכוכית מגיעה בעובי של 10 מ"מ ואף יותר.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה